torsdag 11 december 2014

Magplask!

...ja, inte bokstavligen, men väl bildligt med tanke på uppehållet efter förra inlägget...

Nåja. Inga undanflykter här utan bara ett konstaterande att jag nu är på gång igen. Med bloggandet, träningen har det inte varit lika stort uppehåll med, lyckligtvis.

Jag har känt besvär i högra axeln när jag har simmat, därför har jag först vilat och nu tänkte jag anstränga mig lite mer för att provocera eventuella besvär och gå till läkaren med dem. Jag tänkte också pröva bättre teknik vid återföringen av armarna. Har kollat Total Immersion-filmer på Youtube i mängder.

Dagen simning
Huvudet var upptaget av att tänka på armarna och andningen så jag märkte knappt att längderna rann förbi. Jag hade målet satt på 1000 meter och det var bara det sista 50 som jag egentligen kände av axeln! Tror kanske att axelbesvären lindras när jag andas på vänster sida istället för höger. Naturligtvis är målet att andas på båda sidor men där är jag inte ännu.

Med dagens simning har jag därmed uppnått ett delmål, 1000 meter frisim! Vad ska jag nu sätta för mål? Hmm, jag får se hur axeln mår i morgon först. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar