måndag 20 oktober 2014

Nu börjar jag på riktigt!

För att klara Amfibiemannen måste jag:

  1. Kunna hålla igång i minst 6 timmar
  2. Springa fortare och längre
  3. Simma fortare och längre
För att klara det tror jag att jag behöver gå ner i vikt också.


Invägning: 85,5 kilo  Mål 75 kilo

Milen springs på 65 minuter. En ganska kuperad mil med 165 meters sammanräknad höjdskillnad.

När det gäller simning har jag ännu inte kommit igång ordentligt med crawlandet. Men i lördags övade jag "kullerbyttsvändningar" och i torsdags körde jag intervaller med så snabb crawl jag kunde (ca 27 sekunder för 25 meter) och en stunds pustande därefter. Det gav träningsvärk i axlarna, därav bara övningar i vändningar nästa gång. I morgon är det simning på schemat igen. Målet är 1 kilometer crawl.

Omkörd på lilla rättöversvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar