tisdag 16 december 2014

Motigt nu

När dottern är på simskola brukar jag springa. Så också i söndags. Jag gick ut i lite hårdare tempo än jag brukade, 6:30 minuter per km redan från början och höll sedan det tempot. Det kändes bra i löpsteget ända till sista halva kilometern då jag återigen kände av det onda runt fotknölen på höger ben. Jag tror mig ha hittat att det beror på överbelastning.  Antingen beror det på att jag belastar mer när jag springer lite fortare eller så beror det till största delen på min vikt.

Prioritering den närmaste månaden:
*att gå ner i vikt åtminstone 5 kilo
*att träna långsammare men längre och sluta när jag känner att det börjar(helst innan) göra ont.

Dessutom så är jag stel i axeln efter simningen... Det hänger säkert ihop med att jag jobbade i skogen både lördag och söndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar