torsdag 25 december 2014

Simning och promenader

Jag jobbar försiktigt med min simning för att inte skaffa på mig någon mer allvarlig skada i axeln. Har tittat mycket på youtube på Total Immersion Freestyle för att försöka lära mig mer. Jag har även fått tips om övningar för att stärka upp musklerna i axlarna, Human Ambition:

http://vimeo.com/109596012

Jag var och simmade dagen innan julafton  ca 1 km. Jag jobbade på bålrotation och att lyfta upp armar i armbågarna. Det känns som att det fungerar hyggligt och att det belastar axeln mycket mindre. Den här gången är jag mycket mindre stel i axeln. Nästa gång ska jag nog köra lite längre. Hastigheten är ca 25 minuter per kilometer. 

Det har blivit lite dåligt med löpning på senaste, men jag håller i alla fall igång med promenader. Idag var det en rask promenad på små grusvägar.


Raska steg. Hålla bak axlarna, pendla med armarna,  in med hakan, ut med bröstet och spänna magmusklerna. Gör benen långa genom att trycka ifrån med tårna. Gånghastigheten är knappt 10 min per kilometer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar